24.11.25.
Тема. Віртуальне спілкування.
1. Підручник с.53-60.
2. Виконати тестове завдання.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2351714
Домашнє завдання. 19 с.60.
10.11.25.
Тема. Конструктивна комунікація. Етикет.
1. Підручник. Тема 5 с.45-52.
2. Переглянути відео. Відповісти на питання завд.7.
3. Домашнє завдання. с.52. завд.16.
20.10.25.
Тема. Спілкування та його роль у житті людини.
1.Виконати вправу на повторення
https://learningapps.org/watch?v=pmetqxywj24
2. Підручник с.37-43
3.Домашнє завдання 14 с.44
06.10.25.
Тема. Роль світогляду в становленні особистості. Потреби, бажання, інтереси людини.
1. Підручник с.28-34.
2.Переглянути притчу про ложки.
https://www.youtube.com/watch?v=7HYqnPZR4-k
22.09.25.
Тема. Індивідуальність людини. Людські чесноти.
1. Підручник с.12-25.
2. Виконати завдання 4,5.
3.Виписати терміни у зошит.
4. Домашнє завдання 12 на с.19
08.09.25.
Тема. Вступ. Мораль. Етика і ти.
1. Ознайомлення з підручником.
с.3.
2. Робота з підручником с.4-10.
12.05.25.
Тема. Етика і я.
1. Підручник с.135
2. Переглянути мультфільм
https://www.youtube.com/watch?v=8guUDoMg3sg
3. Виконати інтерактивну вправу
https://wordwall.net/play/91935/232/685
28.04.25.
Тема. Значення досвіду в житті людини.
1. Підручник с.127-133.
2.Презентація до уроку.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-znachennya-dosvidu-v-zhitti-lyudini-346529.html
3.Домашнє завдання 13 с.134.
14.04.25.
Тема. Життєві цілі, плани та перспективи.
1. Підручник с.119-126.
2. Презентація до уроку
https://vseosvita.ua/library/zhyttievi-tsili-plany-ta-perspektyvy-813073.html
Домашнє завдання. Виконати тест.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3857288
31.03.25.
Тема. Становлення і дорослішання людини.
1.Робота з підручником с.111-117
2. Презентація до уроку.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-stanovlennya-i-doroslishennya-lyudini-346512.html
3. Домашнє завдання. Скласти детальний розпорядок свого дня.
10.03.25.
Тема. Роль навчання та хобі в житті людини
1. Підручник с.103-110. Тема 12.
2.Презентація
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-yake-v-tebe-hobi-370473.html
Домашнє завдання. Виконати завдання 18 чи 19. с.110.
24.02.25.
Тема. Керування власними емоціями.
1. Підручник Тема 11.
2. Виконати вправу
https://wordwall.net/play/87329/653/947
3. Продовжити речення
http://inform1.yakistosviti.com.ua/assets/media/etyka/98z11Prodovzh_rech.pdf
4. Домашнє завдання 18 с.101
13.01.25.
Тема. Емоції та почуття, їхнє значення в житті людини.
1. Підручник. Тема 8. с.70-75.
2.https://create.kahoot.it/details/866f0b1c-6f1e-47fa-b720-62652459ce8f
3.Переглянути презентацію
25.11.24.
Тема. Віртуальне спілкування.
1. Підручник с.53-60
2.Правила безпечного спілкування в інтернеті.
07.10.24.
Тема. Роль світогляду в становленні особистості. Потреби, бажання, інтереси людини.
1. Підручник с.28-34.
2.Переглянути притчу про ложки.
https://www.youtube.com/watch?v=7HYqnPZR4-k
09.09.24.
Тема. Вступ. Мораль. Етика і ти.
1. Ознайомлення з підручником.
с.3.
2. Робота з підручником с.4-10.
23.09.24.
Тема. Індивідуальність людини. Людські чесноти.
1. Підручник с.12-25.
2. Виконати завдання 4,5.
3.Виписати терміни у зошит.
4. Домашнє завдання 12 на с.19
23.04.24.
Тема. Життєві цілі, плани, перспективи.
1. Підручник с.119-126.
1.04.24.
Тема. Становлення і дорослішання людини
Підручник "Етика" (Давидюк Людмила) с.111-118.
file:///C:/Users/Acer/Desktop/Etyka-5-klas-Davydiuk-2022.pdf
26.02.24.
Тема. Зв’язок між почуттями та вчинками. Патріотизм.
1. Зв’язок почуттів і вчинків. Почуття виражають ставлення людини до різних речей та явищ навколишнього світу, а також спонукають її до певних дій. Наприклад, почуття поваги до людини мотивує до більш шанобливого поводження з нею. Почуття провини змушує людину замислитися над своїми вчинками, знайти шлях до виправлення ситуації та скоригувати свою поведінку, щоб не допусПочуття любові спонукає дбати та піклуватися про тих, кого люблять. Завдання. Наведіть приклади з художньої літератури, кіно- або мультфільмів, де певні почуття героїв ставали причиною визначних вчинків.
Цікаві факти У Давній Греції виділяли кілька видів любові. Почуття глибокої відданості, що виникає між родичами, вони називали словом «сторге». Любов між друзями називалася «філео», а зв’язок між громадянином і державою — патріотизм. тити подібних ситуацій у майбутньому. Наприклад, якщо людина загубила позичену річ, вона має вибачитися та купити нову на заміну втраченій. Для себе вона робить висновок, що надалі потрібно бути більш уважною. Одним із найсильніших почуттів вважається любов. Вона має багато видів. Наприклад, любов батьків до дітей спонукає їх використовувати свій час, сили, кошти тощо на благо останніх. Любов до творчості або спорту мотивує витрачати весь вільний час на це заняття або ж перетворити його на справу всього життя. Словник Любов — почуття глибокої відданості до кого- або чого-небудь.
2. Почуття любові до Батьківщини. Одним із видів любові є патріотизм, тобто любов до своєї Батьківщини. Це як відданість своїй країні загалом — великій Батьківщині, так і любов до своєї Господар домашньої тварини, відчуваючи відповідальність за неї, дбає про її належний догляд та виховання малої Батьківщини — села, містечка або міста, де людина виросла та сформувалася як особистість. Слово «патріот» походить із латини та перекладається як «земляк», тобто людина, яка народилася з кимось в одній місцевості. Словник Патріотизм — особливе емоційне переживання належності до спільноти громадян своєї країни. Патріотизм — це гордість за досягнення своєї Батьківщини, пошана до її культури, традицій та минулого, прагнення зберегти й примножити їх, а також захищати інтереси своєї країни та свого народу. Почуття патріотизму не народжується разом із людиною і не з’являється саме по собі — його потрібно виховувати. Воно формується завдяки знанням про свою країну, її минуле й те, якою вона є зараз, а також через знайомство з надбаннями традиційної та сучасної культури. Це почуття виростає і з поваги до свого народу, його мови, історії. Людина, яка любить Знання звичаїв та традицій своєї Батьківщини та участь у їх збереженні допомагає відчути єдність зі своїм народом Прагнення захищати свою країну є одним із проявів почуття патріотизму свою країну, щиро прагне дізнатися про неї якомога більше. Гордість за свою країну не передбачає зневажливого ставлення до інших країн та народів. Навпаки, патріот, відчуваючи любов до своєї Батьківщини, водночас поважає патріотичні почуття людей з інших країн.
Запитання і завдання 1. Поясніть, як пов’язані між собою почуття та вчинки. 2. Проведіть дискусію на тему «Чи різниться спосіб вияву почуттів у різних країнах, культурах, людських спільнотах?».
Письмово пояснити, хто такий патріот.
10.02.25
Позитивні і негативні емоції в житті людини.
1.Робота з підручником с.86-91.
2.Виконати вправу
https://learningapps.org/view7534178
3. Домашнє завдання 19 с.93.
17.04.
Тема. Життєві цілі, плпни та перспективи.
1.1. Прочитай вірш Григорія Фальковича «Твоя мета».
Своя мета життя – в кота.
Мабуть, не та мета – в кита.
Та й в них, напевне, не така,
Як у гиндика чи бика.
А у бика, вважаю я,
Мета – інакша, ніж моя.
Вже чималі й твої літа.
Скажи, яка твоя мета?..
Дай відповідь на запитання героя вірша.
2. Прочитай інформацію. Знайди відповідь на запитання: Що таке життєві цілі?
Цілі в житті – це ті завдання, які наповнюють її сенсом і допомагають
людині знайти свій шлях. Цілі визначають сутність людини, формують її
індивідуальність. Вони відрізняються в різних людей. Для когось мета в житті –
побудувати будинок. Для іншого – заснувати бізнес. Для третього – написати
бестселер.
Як цілі впливають на життя людини?
3.Об’єднайтеся в пари і прочитайте свої розпорядки дня, які ви
підготували вдома.
Визнач свої цілі, спираючись на розпорядок дня:
✓ на сьогодні: з цього моменту і до вечора;
✓ на завтра: на ранок, на день (школа і після школи), на вечір;
✓ на тиждень;
✓ на місяць.
Презентуй свої цілі у класі.
4.Французький фізик, математик, філософ Рене Декарт придумав
оригінальний спосіб прийняття рішень. Малюємо квадрат і ділимо його на
чотири частини (квадрати). У кожну частину записуємо запитання і відповіді на
них: 1) Що буде, якщо це відбудеться? – Хороші наслідки, якщо прийняти саме
це рішення. 2) Що буде, якщо це не відбудеться? – Хороші наслідки, якщо це
рішення не прийняти. 3) Чого не буде, якщо це відбудеться? – Погані наслідки,
якщо прийняти це рішення. 4) Чого не буде, якщо це не відбудеться? – Погані
наслідки, якщо це рішення не прийняти.
Аналізуємо відповіді і на підставі цього приймаємо рішення.
Цей спосіб відомий у всьому світі під назвою «Квадрат Декарта».
5. Уяви, що тобі необхідно прийняти рішення з якогось питання. Наприклад: Чи йтисьогодні з друзями після уроків у кіно? Чи варто заводити домашню тварину? Чи варто
щодня по одній годині грати у комп’ютерні ігри? Використай «Квадрат Декарта», щоб
прийняти правильне рішення.
1.05.
Тема. Успіхи і невдачі як складники особистісного розвитку.
1.1. успіхи в житті людини.
Складовими особистісного розвитку будь-якої людини стають її успіхи й невдачі. Мабуть, ви часто чули вислови «він досяг успіху» або «вона є успішною людиною». Звичайно, розуміння успіху в кожної людини своє і виявляється по-різному. Для одних це опанування нових навичок (водіння автомобіля, вивчення іноземної мови тощо), для других — кар’єрне зростання, для третіх — отримання більших прибутків. На перший погляд розуміння успіху різні, однак їх об’єднує те, що вони відображають досягнення людини в тій сфері життя, яку вона вважає для себе важливою.
Успіх — позитивний наслідок діяльності людини в певній сфері; факт досягнення поставленої мети.
2.невдача — безуспішне завершення чогонебудь; факт недосягнення людиною поставленої мети.
3.Підготуйте невелику розповідь за темою «Успіх/невдача для мене…».
4.існує британське прислів’я: «Невдачі — це стовпи успіху».
У чому, на вашу думку, полягає його зміст? Складіть декілька власних прислів’їв про роль невдач у житті людини.
Презентація до уроку.
ТЕСТ
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3335797
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8191881
Тема. Значення досвіду в житті людини.
1. Прочитай інформацію. Які емоції та почуття вона в тебе викликала?
Перемоги українських школярів і школярок у міжнародних олімпіадах
2021 року:
✓ з астрономії та астрофізики 9 медалей – 1 золото, 3 срібла та 5 бронз;
✓ з хімії 3 медалі – 2 срібла і 1 бронза;
✓ з фізики 5 медалей – 1 золото, 1 срібло та 3 бронзи;
✓ з математики 6 медалей – 3 золота, 2 срібла та 1 бронза;
✓ з інформатики школярі 3 медалі – 1 золото і 2 срібла.
Як ти думаєш, яким був шлях до перемоги в цих дітей?
2. Розглянь інформаційний плакат. Що ти з нього дізнався/дізналася? Яка інформація
представлена вербально, яка візуально? Що символізують сходинки і фігурки на них? Чи
можна досягти успіху, якщо нічого не робити, не накопичувати власний досвід, не робити
власних помилок та не радіти своїм успіхам?
3.Прочитай оповідання «Списав задачу».
Павлик прийшов до школи дуже стурбований. Удома він довго сидів над
задачею й не міг розв’язати її. Тепер він прийшов до школи, щоб у когось
списати.
Прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик запитав у неї:
– Зіно, на скільки питань задача?
– На три, – відповіла Зіна. – А хіба ти не розв’язав?
– Не вийшла… Дай, Зіно, списати…
– Ой Павлику, чому ж ти сам не хочеш працювати? – запитала Зіна.
Вона дала йому свій зошит.
139
Павлик почав списувати. Списав одну дію, другу, перейшов до третьої. У
третій дії помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, Зіна написала
32.
У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї
помилка.
Учителька зібрала зошити для перевірки.
Наступного дня вона принесла зошити.
– У Павлика – відмінно, – сказала вчителька. – Молодець, Павлику, добре
попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, – добре. Помилки припустилася…
Зіна зблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і схилив голову
над партою.
За Василем Сухомлинським
Як ти думаєш, чи правильно вчинила Зіна, коли дала списати Павлику задачу? Як би ти
вчинив/вчинила на її місці?
Вислови свої міркування про вчинок Павлика.
Продовж речення: «Замість того, щоб дати однокласнику/однокласниці списати
домашнє завдання, я ... ».
Придумай і намалюй символ етики.
29.05.
Тема. Підсумковий тест.
Діагностувальна
робота № 4 з теми: «Життєвий поступ людини».
Тестування
1.
Захоплення,улюблене
заняття на дозвіллі, уподоба -це: а) інтереси; б) хобі;
в) навчання; г) робота.
2. Відомий український
письменник Василь Стус у листі до сина писав: «Ти повинен бути …людиною. Бо
теперішня людина – тільки … .».
Впишіть пропущені
слова: а) справжньою. …справжня.
б) Освіченою….освічена;
в) Мудою….мудра. г) Досвідченою …досвідчена.
3. Прислів'я «Учи іншого, і сам помудрішаєш», -
розкриває тему:
а) навчання; б) хобі;
в) життєвих цлей; г) дорослішання.
4. Те, що найбільше цікавить людину, що
становить зміст її думок і турбот; прагнення, потреби – це: а) хобі; б)
уподобання; в) інтереси;
г) цілеспрямованість.
5. Оберіть ознаки: «Навіщо
потрібне хобі?»
а) покращити знання
мов; б) залишити фізичну норму «в нормі»; в) підняти настрій, розслабитися; г)
стабілізувати кругозір.
6. Як
заняття мистецтвом впливає на людину? Оберіть ознаки:
а) пробуджує прагнення
до вихованості; б) створюючи щось своїми руками, малюючи, ліплячи, граючи на
музичному інструменті, танцюючи, ви вкладаєте душу та шматочок себе самого,
своє тепло та любов;
в) невід’ємною частиною творчості є матеріальний
добробут; г) прагнення до досконалості.
7. Як заняття спортом
впливає на людину? Оберіть ознаки:
а) віра в себе і свої сили; б) поганий
настрій; в) погіршення здоров'я;
г) поліпшує зовнішній
вигляд, настрій, зміцнює здоров'я.
8. Здатність людини
самій вирішувати те, хто вона, і те, яка вона, уміти самостійно приймати
рішення і нести за них відповідальність – це:
а) незалежність: б) самостійність; в)
моральність: г) егоїзм.
9. Оберіть прислів'я, у
якому йдеться мова про відповідальність.
а) «Дорогу долає той,
хто йде», б) «Не навчишся плавати, поки у вуха води не набереш.»
в) “Що роблю, за те й
відповідаю.», г) «На чиєму возі їдеш, того і пісню співай».
10. Допиши речення: -
«Успіх приходить до тих, …
а) …хто його не бажає;
б) … хто його прагне; в) ... хто його не чекає;
г) …хто його боїться.
11. Доповніть вислів відомої
української поетеси Ліни Костенко: «Ніяка перемога так не вчить, як…
а) наука поразки; б)
наука мистецтва; в) наука добра; г) наука віри.
12. Оберіть
прислів’я, що тлумачать роль обміну досвідом і взаємонавчанням?
а) «Перемагай труднощі
розумом, а небезпеку — досвідом»; б) «Краще тепер, ніж у четвер.» в) “Кінець
діло хвалить.»; «Життя прожити –
не поле перейти».

Немає коментарів:
Дописати коментар