понеділок, 18 жовтня 2021 р.

5 клас. Етика.

21.10.24.

Тема. Спілкування та його роль у житті людини.

1.Виконати вправу на повторення

https://learningapps.org/watch?v=pmetqxywj24

2. Підручник с.37-43

3.Домашнє завдання 14 с.44


07.10.24.

Тема. Роль світогляду в становленні особистості. Потреби, бажання, інтереси людини.

1. Підручник с.28-34.

2.Переглянути притчу про ложки.

https://www.youtube.com/watch?v=7HYqnPZR4-k

09.09.24.

Тема. Вступ. Мораль. Етика і ти.

1. Ознайомлення з підручником.

с.3.

2. Робота з підручником с.4-10.

23.09.24.

Тема. Індивідуальність людини. Людські чесноти.

1. Підручник с.12-25.

2. Виконати завдання 4,5.

3.Виписати терміни у зошит.

4. Домашнє завдання 12 на с.19


23.04.24.

Тема. Життєві цілі, плани, перспективи.

1. Підручник с.119-126.

1.04.24.

Тема. Становлення і дорослішання людини

 Підручник "Етика" (Давидюк Людмила) с.111-118.

file:///C:/Users/Acer/Desktop/Etyka-5-klas-Davydiuk-2022.pdf

26.02.24.

Тема. Зв’язок між почуттями та  вчинками. Патріотизм.

1. Зв’язок почуттів і  вчинків. Почуття виражають ставлення людини до різних речей та явищ навколишнього світу, а  також спонукають її до певних дій. Наприклад, почуття поваги до людини мотивує до більш шанобливого поводження з  нею. Почуття провини змушує людину замислитися над своїми вчинками, знайти шлях до виправлення ситуації та скоригувати свою поведінку, щоб не допусПочуття любові спонукає дбати та піклуватися про тих, кого люблять.  Завдання. Наведіть приклади з  художньої літератури, кіно- або мультфільмів, де певні почуття героїв ставали причиною визначних вчинків. 

Цікаві факти У Давній Греції виділяли кілька видів любові. Почуття глибокої відданості, що виникає між родичами, вони називали словом «сторге». Любов між друзями називалася «філео», а  зв’язок між громадянином і  державою  — патріотизм. тити подібних ситуацій у  майбутньому. Наприклад, якщо людина загубила позичену річ, вона має вибачитися та купити нову на заміну втраченій. Для себе вона робить висновок, що надалі потрібно бути більш уважною. Одним із найсильніших почуттів вважається любов. Вона має багато видів. Наприклад, любов батьків до дітей спонукає їх використовувати свій час, сили, кошти тощо на благо останніх. Любов до творчості або спорту мотивує витрачати весь вільний час на це заняття або  ж перетворити його на справу всього життя. Словник Любов  — почуття глибокої відданості до кого- або чого-небудь.

 2. Почуття любові до Батьківщини. Одним із видів любові є  патріотизм, тобто любов до своєї Батьківщини. Це як  відданість своїй країні загалом  — великій Батьківщині, так і  любов до своєї Господар домашньої тварини, відчуваючи відповідальність за  неї, дбає про її належний догляд та виховання  малої Батьківщини  — села, містечка або міста, де людина виросла та сформувалася як особистість. Слово «патріот» походить із латини та перекладається як «земляк», тобто людина, яка народилася з кимось в одній місцевості. Словник Патріотизм  — особливе емоційне переживання належності до спільноти громадян своєї країни. Патріотизм — це гордість за досягнення своєї Батьківщини, пошана до її культури, традицій та минулого, прагнення зберегти й  примножити їх, а  також захищати інтереси своєї країни та свого народу. Почуття патріотизму не народжується разом із людиною і  не з’являється саме по собі  — його потрібно виховувати. Воно формується завдяки знанням про свою країну, її минуле й  те, якою вона є  зараз, а  також через знайомство з  надбаннями традиційної та сучасної культури. Це почуття виростає і  з поваги до свого народу, його мови, історії. Людина, яка любить Знання звичаїв та традицій своєї Батьківщини та участь у  їх збереженні допомагає відчути єдність зі своїм народом Прагнення захищати свою країну є  одним із проявів почуття патріотизму  свою країну, щиро прагне дізнатися про неї якомога більше. Гордість за свою країну не передбачає зневажливого ставлення до інших країн та народів. Навпаки, патріот, відчуваючи любов до своєї Батьківщини, водночас поважає патріотичні почуття людей з  інших країн.

 Запитання і  завдання 1. Поясніть, як пов’язані між собою почуття та вчинки. 2. Проведіть дискусію на тему «Чи різниться спосіб вияву почуттів у  різних країнах, культурах, людських спільнотах?». 

Письмово пояснити, хто такий патріот.

12.02.24.

Тема.Місце позитивних і негативних емоцій у житті людини. Керування власними емоціями.

Тема 10,11 у підручнику.

1. Прочитай історію, яка, за переказами, сталася з письменником Францом Кафкою.  

 Одного разу Франц Кафка гуляв у Берлінському парку і побачив маленьку дівчинку. Вона невтішно плакала, бо загубила улюблену ляльку. Письменник і дівчинка довго, але марно шукали ляльку. Наступного дня вони зустрілися і продовжили пошуки, але так і не знайшли іграшку. Третього дня Кафка передав дівчинці лист, «написаний лялькою»: «Будь ласка, не  плач. Я вирушила в подорож, щоб побачити світ. Обіцяю тобі писати про всі свої пригоди». Письменник і дівчинка зустрічалися в парку, і він читав їй листи «від улюбленої ляльки». Одного разу Кафка прочитав дівчинці лист, у якому лялька повідомляла, що повертається. А наступного дня він приніс їй ляльку, яку купив напередодні. — Вона зовсім не схожа на мою ляльку, — сказала дівчинка. Тоді Кафка дав їй ще один лист, у якому було написано: «Мої подорожі змінили мене». Дівчинка міцно обійняла ляльку і понесла її додому. 

За матеріалами з мережі Інтернет ` Які емоції переживала дівчинка, коли загубила улюблену ляльку? ` Чому, на твою думку, Кафка вирішив допомогти дівчинці шукати ляльку? ` Як ти думаєш, які емоції переживала дівчинка, коли її чарівна лялька «повернулася»? ` Які з емоцій, що переживала дівчинка, були позитивними, а які — негативними? ` Що ти відчував/відчувала, читаючи цю історію?

2.Позитивні емоції — це позитивна оцінка об’єкта, явища (радість, любов, захоплення тощо). Негативні емоції — протилежні позитивним (страх, тривога, гнів тощо).

3.Прочитай текст. Виділи нову для тебе інформацію.

 Чарлі не поворухнувся. Він навіть не зняв з батончика Золотий квиток. Стояв непорушно, міцно тримаючи цукерку двома руками, а довкола штовхався й галасував натовп. Чарлі паморочилася голова. Здавалося, ніби зараз він злетить угору, як повітряна кулька. Ще трохи і його ноги відірвалися б від землі. Чув, як серце гупає десь аж у горлі. Позитивні емоції (щастя, радість, упевненість, захоплення, задоволення тощо) виникають у людини тоді, коли предмети чи явища задовольняють її потреби. Американські вчені стверджують, що позитивні емоції — це ключ до успіху. Щасливі люди частіше пробують щось нове і кидають виклик долі, краще справляються зі стресом, у них міцніше здоров’я, вони довше живуть. Відчуття щастя дозволяє людям бути більш товариськими і щедрими, досягати успіхів у навчанні та професійному зростанні. Позитивні емоції спонукають людину до діяльності й досягнення гарного результату. Цікава наука `

Яке значення мають позитивні емоції в житті людини? ` Наведи приклади впливу позитивних емоцій на твоє життя. 

29.01.24.

Тема. Емоції та почуття, їхнє значення в житті людини. Сила почуттів. Емпатія.

1.Робота з підручником с.73-

Прочитай вірш Петра Осадчука «З тобою». 

Послухай, як струмок дзвенить, Як гомонить ліщина. З тобою всюди, кожну мить Говорить Україна. Послухай, як трава росте, Напоєна дощами, І як веде розмову степ З тобою колосками. Послухай, як вода шумить — Дніпро до моря лине, — З тобою всюди, кожну мить Говорить Україна.

2. Записати визначення.

Почуття — це стійке емоційне ставлення людини до того, що відбувається в її житті, що вона пізнає, як діє. Наприклад, любов, ненависть, гордість.

 Емоції — це стани і переживання людини, які визначаються обставинами, настроями або стосунками з іншими людьми. Наприклад, радість, гнів, сум. Почуття та емоції людини взаємопов’язані.

Прочитай фрагмент повісті-казки «Вітер у верболозі». Зверни увагу, як автор описує емоційний стан героя. Рідна домівка! Відтоді, як одного сонячного ранку Кріт утік звідси, він не згадував про неї. Його захопило нове життя, з радощами, несподіванками, незвичайними пригодами. А тепер, огорнутий любими серцю спогадами, він раптом ясно побачив свій дім! Непоказний і тіснуватий, та все ж свій, власний. Кріт сам його зробив і завжди з радістю повертався до нього. Бідолашний Кріт залишився на дорозі сам-один. Серце йому краялося, він відчував, як десь глибоко в ньому визріває плач, щоб за хвилю вихопитися назовні нестримним риданням. Кріт знесилено сів на пеньок, намагаючись узяти себе в руки. Ридання, з яким він досі боровся, рвалося з грудей. Воно підступало до горла й таки вихопилось. Бідолашний Кріт зрештою перестав опиратися й заплакав — нестримно, безпорадно й щиро... Кротові несила було вимовити хоч слово, його тіпало від ридань, що рвали груди, перехоплювали подих, душили мову. — Я знаю, що то вбога, темна халупа... — простогнав він нарешті. — Їй далеко до твоєї затишної хати... до прекрасного Жабиного палацу... Але це моя люба хатка... і я не можу без неї... а я втік і зовсім забув її... і раптом почув її запах... і все відразу наплинуло на мене... Вона ж мені потрібна! Ой лишенько!.. 

За Кеннетом Грехемом    У чому сила почуттів? ` Чи можна почуття Крота назвати сильними? Обґрунтуй свою думку. ` Чи доводилося тобі переживати сильні почуття? Опиши свої почут

78

16.01.23.
Тема. Емоції та почуття, їхнє значення в житті людини. Сила почуттів. Як виражати власні емоції та почуття.
1.Опрацювати параграф 9 підручника.
2.Виписати у зошит
емоції — нетривала реакція людини на явища реального або ви­
гаданого світу.
почуття  — узагальнені людські переживання щодо чогось або 
когось.
3. на с.80 визначити емоції, подані на малюнку.
4. Виконати завдання.
Складіть «я­повідомлення», які можуть 
бути доречними в таких ситуаціях: 
1) ви домовилися з однокласником/одно­
класницею спільно працювати над 
проєктом, проте він/вона не виконує 
свою частину роботи; 
2) ваші однокласники та однокласниці 
придумали для вас прізвисько, яке вам 
не подобається і є для вас образливим.
5. емпатія  — здатність людини розуміти й  відчувати почуття іншої 
людини.
Дом.завд.
Опишіть, які емоції ви відчуваєте, коли: отримали бажа­
ний подарунок на день народження; побачили агресив­
ного собаку неподалік; виграли у  змаганнях (конкурсі); 
батарея вашого мобільного телефону несподівано роз­
рядилася; ви загубили гроші; ви знайшли на вулиці свою 
загублену річ; друзі покликали вас на прогулянку. За 
бажанням описані емоції зобразіть за допомогою міміки 
та жестів.
25.12.23.

30.01.
Тема. Місце позитивних і негативних емоцій у житті людини. Керування власними емоціями.
1. Опрацювати параграф 10 у підручнику.
2.Виписати позитивні, негативні та нейтральні емоції.
3. Записати способи впоратися з емоціями
- Повільне глибоке дихання протягом однієї хвилини.
-Прогулянка на свіжому повітрі.
- Фізична активність.
- Спілкування з іншими людьми.
- Обговорення своїх переживань із психологом.
Домашнє завдання.
Визначте, чи мож­ливо самостійно «створити» собі певний настрій. Якщо 
так, то в який спосіб? Напишіть про це.

13.02.
Тема. Зв'язок почуттів і вчинків. Почуття любові до Батьківщини, мови, культури, відповідальності за свою країну.
1. Параграф 11 у підручнику.
2. Словничок.
Любов — почуття глибокої відданості до кого­ або чого-­небудь.
Патріотизм  — особливе емоційне переживання належності до 
спільноти громадян своєї країни.
3. Прочитати оповідання.
Василь Сухомлинський «розділена радість»
У Катрусі сьогодні велика радість. Понад рік хворів 
її татко. У  лікарні лежав, три операції переніс. Мамі 
й  Катрусі було тяжко. Не раз, бувало, прокинеться 
Катруся вночі й чує: мама тихо плаче.
А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і  бадьо-
рий.
Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до шко-
ли, зустріла дівчинка у дворі двох своїх однокласників, 
Петрика і Гришка. Зустріла й поділилася радістю:
— Наш татко видужав...
Петрик і Гришко, глянувши на Катрусю, здивовано 
знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти 
м’яча. Катруся пішла до дівчаток, що гралися в класи.
— Наш татко видужав,  — сказала вона, і  радість 
засяяла в її очах.
Одна з дівчаток, Ніна, із подивом запитала:
— Видужав — ну й що з того?
Катруся відчула, як із грудей до горла підкотився 
важкий клубок, і  дихати стало важко. Вона відійшла 
до тополі на кінці шкільного подвір’я і заплакала.
— Чому ти плачеш, Катрусю?  — почула вона ти-
хий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, її 
однокласника.
Катруся піднесла голову й, схлипуючи, відповіла:
— Наш татко видужав...
— Ой, як же це добре!  — зрадів Костя.  — Біля 
нашої хати в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після 
уроків до нас, нарвемо пролісків і  понесемо твоєму 
таткові.
Радість засяяла в Катрусиних очах.
ДАТИ ВІДПОВІДІ на запитання. Письмово!!!
1. Як ви розумієте назву оповідання  — «Розділена радість»? Як 
називається здатність людини поділяти емоції інших людей?
2. Чому після відповіді Ніни Катруся відчула, «як із грудей до гор­
ла підкотився важкий клубок, і дихати стало важко»? Яку емоцію 
вона пережила? 
3. Як Костя зреагував на новину Катрусі? Яким словом можна 
описати його реакцію?
4. Чия реакція — Ніни чи Кості — вам здається більш доречною? 
Чому?
5. Чому, на вашу думку, наприкінці оповідання Катруся відчула 
радість?

27.02.

Тема. Життєвий поступ людини. Особистісний розвиток людини. Роль навчання у житті. 

1.Робота з підручником параграф 12.

2.Особистісний розвиток людини  — процес позитивних змін під впливом дії зовнішніх і внутрішніх чинників, завдяки якому людина стає щасливою, успішною і  самодостатньою частиною певної сус­пільної спільноти.

3. Роль навчання у житті людини.

навчання — організована двостороння діяльність, спрямована на засвоєння й усвідомлення навчального матеріалу та подальше за­стосування сформованих на його основі знань, умінь і навичок.

Домашнє завдання. Дати письмову відповідь на питання

«Чому навчання  — невід’ємна частина життя людини?».

13.03.

Тема.Інтереси та хобі. Заняття спортом і мистецтвом.

1. Робота з підручником с.100-102.

2.Інтерес — притаманне людині позитивне або негативне ставлення до когось або чогось як до того, що здатне задовольнити або не задовольнити її прагнення.

3.Хобі  — узагальнена назва улюблених занять або розваг, до яких люди вдаються у вільний від основної діяльності час.

Дом.завд. Скласти розповідь про своє хобі.



17.04.

Тема. Життєві цілі, плпни та перспективи.

1.1. Прочитай вірш Григорія Фальковича «Твоя мета». 

Своя мета життя – в кота. 

Мабуть, не та мета – в кита. 

Та й в них, напевне, не така, 

Як у гиндика чи бика. 

А у бика, вважаю я, 

Мета – інакша, ніж моя. 

Вже чималі й твої літа. 

Скажи, яка твоя мета?..  

Дай відповідь на запитання героя вірша. 

2. Прочитай інформацію. Знайди відповідь на запитання: Що таке життєві цілі? 

Цілі в житті – це ті завдання, які наповнюють її сенсом і допомагають 

людині знайти свій шлях. Цілі визначають сутність людини, формують її 

індивідуальність. Вони відрізняються в різних людей. Для когось мета в житті – 

побудувати будинок. Для іншого – заснувати бізнес. Для третього – написати 

бестселер.  

Як цілі впливають на життя людини? 

3.Об’єднайтеся в пари і прочитайте свої розпорядки дня, які ви 

підготували вдома. 

Визнач свої цілі, спираючись на розпорядок дня: 

✓ на сьогодні: з цього моменту і до вечора; 

✓ на завтра: на ранок, на день (школа і після школи), на вечір; 

✓ на тиждень; 

✓ на місяць. 

Презентуй свої цілі у класі. 

4.Французький фізик, математик, філософ Рене Декарт придумав 

оригінальний спосіб прийняття рішень. Малюємо квадрат і ділимо його на 

чотири частини (квадрати). У кожну частину записуємо запитання і відповіді на 

них: 1) Що буде, якщо це відбудеться? – Хороші наслідки, якщо прийняти саме 

це рішення. 2) Що буде, якщо це не відбудеться? – Хороші наслідки, якщо це 

рішення не прийняти. 3) Чого не буде, якщо це відбудеться? – Погані наслідки, 

якщо прийняти це рішення. 4) Чого не буде, якщо це не відбудеться? – Погані 

наслідки, якщо це рішення не прийняти. 

Аналізуємо відповіді і на підставі цього приймаємо рішення. 

Цей спосіб відомий у всьому світі під назвою «Квадрат Декарта».

5. Уяви, що тобі необхідно прийняти рішення з якогось питання. Наприклад: Чи йти 

сьогодні з друзями після уроків у кіно? Чи варто заводити домашню тварину? Чи варто 

щодня по одній годині грати у комп’ютерні ігри? Використай «Квадрат Декарта», щоб 

прийняти правильне рішення. 

1.05.

Тема. Успіхи і невдачі як складники особистісного розвитку.

1.1. успіхи в житті людини.

Складовими особистісного розвитку будь-якої людини стають її успіхи й  невдачі. Мабуть, ви часто чули вислови «він досяг успіху» або «вона є  успішною людиною». Звичайно, розуміння успіху в кожної людини своє і виявляється по-різному. Для одних це опанування нових навичок (водіння автомобіля, вивчення іноземної мови тощо), для других  — кар’єрне зростання, для третіх — отримання більших прибутків. На перший погляд розуміння успіху різні, однак їх об’єднує те, що вони відображають досягнення людини в  тій сфері життя, яку вона вважає для себе важливою.

Успіх  — позитивний наслідок діяльності людини в  певній сфері; факт досягнення поставленої мети.

2.невдача — безуспішне завершення чого­небудь; факт недосягнен­ня людиною поставленої мети.

3.Підготуйте невелику розповідь за темою «Успіх/невдача для мене…».

4.існує британське прислів’я: «Невдачі — це стовпи успіху». 

У чому, на вашу думку, полягає його зміст? Складіть де­кілька власних прислів’їв про роль невдач у житті людини.

Презентація до уроку.

https://vseosvita.ua/library/uspikhy-i-nevdachi-iak-skladnyky-osobystisnoho-rozvytku-liudyny-etyka-5-klas-nush-680817.html

ТЕСТ

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3335797

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8191881

Тема. Значення досвіду в житті людини.

1.  Прочитай інформацію. Які емоції та почуття вона в тебе викликала? 

Перемоги українських школярів і школярок у міжнародних олімпіадах  

2021 року: 

✓ з астрономії та астрофізики 9 медалей – 1 золото, 3 срібла та 5 бронз; 

✓ з хімії 3 медалі – 2 срібла і 1 бронза; 

✓ з фізики 5 медалей – 1 золото, 1 срібло та 3 бронзи; 

✓ з математики 6 медалей – 3 золота, 2 срібла та 1 бронза; 

✓ з інформатики школярі 3 медалі – 1 золото і 2 срібла. 

Як ти думаєш, яким був шлях до перемоги в цих дітей? 

2. Розглянь інформаційний плакат. Що  ти з нього дізнався/дізналася? Яка інформація 

представлена вербально, яка візуально? Що символізують сходинки і фігурки на них? Чи 

можна досягти успіху, якщо нічого не робити, не накопичувати власний досвід, не робити 

власних помилок та не радіти своїм успіхам? 

3.Прочитай оповідання «Списав задачу».  

Павлик прийшов до школи дуже стурбований. Удома він довго сидів над 

задачею й не міг розв’язати її. Тепер він прийшов до школи, щоб у когось 

списати.  

Прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик запитав у неї: 

– Зіно, на скільки питань задача? 

– На три, – відповіла Зіна. – А хіба ти не розв’язав? 

– Не вийшла… Дай, Зіно, списати… 

– Ой Павлику, чому ж ти сам не хочеш працювати? – запитала Зіна. 

Вона дала йому свій зошит. 

139 

 

Павлик почав списувати. Списав одну дію, другу, перейшов до третьої. У 

третій дії помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, Зіна написала 

32. 

У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї 

помилка. 

Учителька зібрала зошити для перевірки. 

Наступного дня вона принесла зошити. 

– У Павлика – відмінно, – сказала вчителька. – Молодець, Павлику, добре 

попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, – добре. Помилки припустилася… 

Зіна зблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і схилив голову 

над партою. 

За Василем Сухомлинським 

Як ти думаєш, чи правильно вчинила Зіна, коли дала списати Павлику задачу? Як би ти 

вчинив/вчинила на її місці? 

Вислови свої міркування про вчинок Павлика.  

Продовж речення: «Замість того, щоб дати однокласнику/однокласниці списати 

домашнє завдання, я ... ». 

 Придумай і намалюй символ етики.

29.05.

Тема. Підсумковий тест.

Діагностувальна робота № 4 з теми: «Життєвий поступ людини».

Тестування

1. Захоплення,улюблене заняття на дозвіллі, уподоба -це: а) інтереси; б) хобі;

в) навчання; г) робота.

2. Відомий український письменник Василь Стус у листі до сина писав: «Ти повинен бути …людиною. Бо теперішня людина – тільки … .».

Впишіть пропущені слова: а) справжньою. …справжня. 

б) Освіченою….освічена; в) Мудою….мудра. г) Досвідченою …досвідчена.  

3.  Прислів'я «Учи іншого, і сам помудрішаєш», - розкриває тему:

а) навчання; б) хобі; в) життєвих цлей; г) дорослішання.

4. Те, що найбільше цікавить людину, що становить зміст її думок і турбот; прагнення, потреби – це: а) хобі; б) уподобання; в) інтереси;

г) цілеспрямованість.

5. Оберіть ознаки: «Навіщо потрібне хобі?»

а) покращити знання мов; б) залишити фізичну норму «в нормі»; в) підняти настрій, розслабитися; г) стабілізувати кругозір.

6. Як заняття мистецтвом впливає на людину? Оберіть ознаки:

а) пробуджує прагнення до вихованості; б) створюючи щось своїми руками, малюючи, ліплячи, граючи на музичному інструменті, танцюючи, ви вкладаєте душу та шматочок себе самого, своє тепло та любов;

 в) невід’ємною частиною творчості є матеріальний добробут; г) прагнення до досконалості. 

7. Як заняття спортом впливає на людину? Оберіть ознаки:

 а) віра в себе і свої сили; б) поганий настрій; в) погіршення здоров'я;

г) поліпшує зовнішній вигляд, настрій, зміцнює здоров'я.

8. Здатність людини самій вирішувати те, хто вона, і те, яка вона, уміти самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність – це:

 а) незалежність: б) самостійність; в) моральність: г) егоїзм.

9. Оберіть прислів'я, у якому йдеться мова про відповідальність.

а) «Дорогу долає той, хто йде», б) «Не навчишся плавати, поки у вуха води не набереш.»

в) “Що роблю, за те й відповідаю.», г) «На чиєму возі їдеш, того і пісню співай».

10. Допиши речення: - «Успіх приходить до тих, …

а) …хто його не бажає; б) … хто його прагне; в) ... хто його не чекає;

г) …хто його боїться.

11.  Доповніть вислів відомої української поетеси Ліни Костенко: «Ніяка перемога так не вчить, як…

а) наука поразки; б) наука мистецтва; в) наука добра; г) наука віри.

12. Оберіть прислів’я, що тлумачать роль обміну досвідом і взаємонавчанням?

а) «Перемагай труднощі розумом, а небезпеку — досвідом»; б) «Краще тепер, ніж у четвер.» в) “Кінець діло хвалить.»; «Життя прожити – не поле перейти».

 







Немає коментарів:

Дописати коментар