вівторок, 31 березня 2020 р.

8 клас зарубіжна література

25.11.25.
Тема. Ерік-Вольф Сігел "Історія кохання".
1. Підручник с.105.
2. Мультимедійна презентація.
3. Читання твору.
21.11.25.
Тема. Данте Аліг'єрі.
1. Підручник с.100-103.
2. Читання поезії. с.103.
3. Визначення сонету. с.104.
18.11.25.
Тема. Омар Хайям.
1. Підручник с.94-99.
2. Презентація до уроку.
11.11.25.
Тема. Середньовіччя як доба в історії літератури та культури.
1. Підручник с.87-93.
2. Презентація до уроку.
07.11.25.

  Діагностувальна робота. Ідеали античності з нами. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».   Кожна правильна відповідь – 0,5 бала.

1. В основу поем Гомера «Іліада» та «Одіссея» покладені А) троянський цикл міфів; Б) міфи про аргонавтів; В) космогонічні міфи; Г) фіванський цикл міфів.

2. Хто придумав створити дерев’яного коня?

 А) Одіссей; Б) Ахілл; В) Агамемнон; Г) Паріс.

3. Троянська війна («Іліада» Гомера) тривала

 А) 5 років; Б) 10 років; В) 15 років; Г) 30 років.

4. В «Іліаді» Гомера зображені події … року Троянської війни.

 А) першого; Б) п’ятого та шостого; В) десятого; Г) другого.

5. Яке завдання постало перед Вергілієм під час написання «Енеїди»?

А) написати історію Юлія Цезаря; Б) створити твір про давньогрецьких богів; В) написати поему, подібну на шедеври Гомера, але з новими ідеями; Г) написати історію Римської держави.

 6. Хто став центральним героєм «Енеїди»?

А) Юлій Цезар; Б) Ромул; В) Одіссей; Г) троянець Еней.

7. Як завершується історія кохання Дідони та Енея у четвертій книзі «Енеїди»?

А) Дідона та Еней разом засновують Карфаген; Б) Еней полишає Дідону, і вона продовжує правити Карфагеном; В) Дідона вкорочує собі віку, убиваючи себе мечем, який їй подарував Еней; Г) Дідона і Еней тікають разом на інший острів.

8. Кому присвячено твір «Чайка Джонатан Лівінґстон»?

 А) тим, хто прагне пізнавати світ та досягати високої мети; Б) птахам; В) тим, хто хоче стати льотчиком; Г) батькам письменника.

9. Яка філософська проблема є центральною у творі «Чайка Джонатан Лівінґстон»?

А) дружба і кохання; Б) мета існування; В) здійснення мрій; Г) тяжке життя птахів.

 10. До якого жанру належить твір «Чайка Джонатан Лівінґстон»?

А) повість-притча; Б) психологічна новела; В) роман-притча; Г) літературна казка.

11. Який художній прийом покладено в основу сюжету твору «Чайка Джонатан Лівінґстон»?

А) антитеза; Б) алегорія; В) іронія; Г) метафора.

 12. Чому Джонатан Лівінґстон відрізнявся від інших чайок?

А) не любив рибу; Б) мріяв стати альбатросом; В) любив літати більше, аніж їсти; Г) був найстарішою чайкою у Зграї.

13. Яке досягнення встановив Джонатан після багатьох спроб?

А) найкращий пірнальник за їжею; Б) найшвидша чайка у світі; В) світовий рекорд швидкості для морських чайок; Г) найдовший політ без зупинок.

14. Завдяки яким якостям Джонатан досяг досконалості в польотах?

А) мужності й безстрашності; Б) заздрості й злості; В) підлості й зрадливості; Г) швидкості й краси.

15. Що наважився зробити засуджений на вигнання Джонатан наперекір законам м Зграї? А) літати над морем у темряві; Б) набирати швидкість у польоті; В) подати голос на Великій Раді; Г) здійснити Прорив.

 16. Яка думка засмучувала Джонатана, який провів залишок свого життя на самоті?

А) про власну приреченість і непотрібність; Б) про відмову Зграї пізнати красу польоту; В) про втрачений шанс очолити Зграю; Г) про розрив із батьками.

17. Що, на думку Джонатана, вкорочує життя чайок?

А) нудьга, страх і злість; Б) недостача і одноманітність їжі; В) порушення традицій Зграї; Г) виснажливі пошуки їжі.

18. Небеса у творі Річарда Баха – це …

А) символ досягнення досконалості; Б) місце, де можна літати; В) місце, де панують туман і дощ. Г) місце, де опиняються чайки після смерті.

19. Який прийом використовує Тіртей, описуючи долі спартанських воїнів?

А) порівняння; Б) зіставлення; В) паралелізм; Г) антитеза.

20. Як, на вашу думку, слід розуміти слова автора «добре вмирати тому…»?

А) загинути у бою краще, ніж жити, осоромивши себе; Б) немає вибору, коли супротивник сильний; В) отримаєш честь і славу; Г) загинути повинні старі воїни.

21. До чого не закликав воїнів Тіртей, описавши долю втікача?

А) пам’ятати про цінність свого життя; Б) відважно боронити батьківщину і дітей; В) дружно триматися під час бою разом; Г) не тікати і страхом душі не сквернити.

22. Коли лірика Стародавньої Греції досягла найбільшого розквіту?

А) VII-VI до н.е.; Б) XIV- XVI ст.; В) VII-VI ст.; Г) XVII- Xст. до н.е..

 24. На які жанри поділяють лірику Стародавньої Греції ?

А) елегійна і ямбічна; Б) декламаційна і мелічна; В) пісенна і декламаційна; Г) ямбічна і пісенна.

 

4.11.25.
Тема.Твір-роздум за повістю Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон».

Теми творчих робіт:

1. Чайка Джонатан Лівінґстон — символ прагнення до свободи і досконалості.

2. Чому герой не хотів бути «як усі»?/ Що означає бути собою, як Джонатан?

3. У чому полягає справжня свобода за Річардом Бахом?

Орієнтовні плани (вступ – основна частина – висновок) висвітлення кожної теми.

 Тема 1.  Джонатан Лівінґстон — символ прагнення до свободи і досконалості

Вступ:

-        Про кого йдеться у творі?                                    

-        Чим Джонатан відрізняється від інших чайок?         

Основна частина:

-        У чому виявляється його прагнення до свободи?

-        Як він досягає досконалості у польоті?

-        Що допомагає йому не зупинятися?

Висновок:

-        Який приклад подає нам Джонатан?

-        Чому його образ можна вважати символічним? Джонатан — приклад людини, що йде до мети, не зважаючи на труднощі.

Тема 2.  Чому герой не хотів бути «як усі»?/ Що означає бути собою, як Джонатан?

Вступ:

-        Яким було життя звичайних чайок у зграї?

-        Чому Джонатан прагнув іншого?

Основна частина:

-        У чому він шукав сенс життя?

-        Як ставилася до нього зграя?

-        Що дало йому сили не зламатися?

Висновок:

-        Чи варто бути «не таким, як усі»?

-        Який висновок робить читач із цієї історії? Інколи треба мати сміливість бути не таким, як усі, щоб знайти своє покликання.

Тема 3.  У чому полягає справжня свобода за Річардом Бахом?

Вступ:

-        Чому тема свободи важлива у творі?

Основна частина:

-        Як герой розуміє свободу?

-        У чому різниця між зовнішньою і внутрішньою свободою?

-        Як політ символізує свободу душі?

Висновок:

-        Що означає бути вільним у житті людини? Справжня свобода — це вміння бути собою і жити за покликом серця.

20.10.25.
Тема. Алегоричні образи.
1. Презентація до уроку
2. Виконати тестове завдання.
16.10.25.
Тема.Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Утілення прагнення до високої мети в образі чайки. Вплив філософії та релігії на повість-притчу.
1. Читання твору.
2. Прослухати аудіозапис другої частини.
3. Аудіокнига
15.10.25.
Тема. Річард Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон". Повість-притча. Історія написання твору. Художній конфлікт твору.
1. Робота з підручником с.77-79.
2. Читати частину 1.
7.10.25.
Тема. Публій Вергілій Марон "Енеїда". "Щит Енея".
1. Підручник с.72-73. Прочитати уривок "Щит Енея".
2. Аудіокнига
3. Виконати тестове завдання.
30.09.25.
Тема.Тіртей. "Добре вмирати тому…"Утілення ідеї єдності народу, заклик до спільного героїзму заради вітчизни у творі. Ідеал спартанського героя.
1.Підручник с.60-61.
2. Мулььтимедійна презентація.
3. Читання вірша "Добре вмирати тому..."
9.09.25
Тема. Міфи троянського циклу.
 1. Робота з підручником с.24-27
2. Прослухати аудіохрестоматію.
2.09.25.
Тема. Роди літератури. Їхні характерні ознаки. Провідні літературні епохи. Літературний процес.
1. Знайомство з підручником.
2. с.7-15.
3. Мультимедійна презентація.

Немає коментарів:

Дописати коментар