Діагностувальна робота. Ідеали
античності з нами. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Кожна правильна відповідь – 0,5 бала.
1. В
основу поем Гомера «Іліада» та «Одіссея» покладені А) троянський цикл міфів; Б) міфи
про аргонавтів; В) космогонічні міфи; Г) фіванський цикл міфів.
2. Хто
придумав створити дерев’яного коня?
А) Одіссей; Б) Ахілл; В) Агамемнон; Г) Паріс.
3.
Троянська війна («Іліада» Гомера) тривала
А) 5 років; Б) 10 років; В) 15 років; Г) 30
років.
4. В
«Іліаді» Гомера зображені події … року Троянської війни.
А) першого; Б) п’ятого та шостого; В)
десятого; Г) другого.
5. Яке
завдання постало перед Вергілієм під час написання «Енеїди»?
А) написати
історію Юлія Цезаря; Б) створити твір про давньогрецьких богів; В) написати
поему, подібну на шедеври Гомера, але з новими ідеями; Г) написати історію
Римської держави.
6. Хто став центральним героєм «Енеїди»?
А) Юлій
Цезар; Б) Ромул; В) Одіссей; Г) троянець Еней.
7. Як
завершується історія кохання Дідони та Енея у четвертій книзі «Енеїди»?
А) Дідона та
Еней разом засновують Карфаген; Б) Еней полишає Дідону, і вона продовжує
правити Карфагеном; В) Дідона вкорочує собі віку, убиваючи себе мечем, який їй
подарував Еней; Г) Дідона і Еней тікають разом на інший острів.
8. Кому
присвячено твір «Чайка Джонатан Лівінґстон»?
А) тим, хто прагне пізнавати світ та досягати
високої мети; Б) птахам; В) тим, хто хоче стати льотчиком; Г) батькам
письменника.
9. Яка
філософська проблема є центральною у творі «Чайка Джонатан Лівінґстон»?
А) дружба і
кохання; Б) мета існування; В) здійснення мрій; Г) тяжке життя птахів.
10. До якого жанру належить твір «Чайка
Джонатан Лівінґстон»?
А)
повість-притча; Б) психологічна новела; В) роман-притча; Г) літературна казка.
11. Який
художній прийом покладено в основу сюжету твору «Чайка Джонатан Лівінґстон»?
А) антитеза;
Б) алегорія; В) іронія; Г) метафора.
12. Чому Джонатан Лівінґстон відрізнявся від
інших чайок?
А) не любив
рибу; Б) мріяв стати альбатросом; В) любив літати більше, аніж їсти; Г) був
найстарішою чайкою у Зграї.
13. Яке
досягнення встановив Джонатан після багатьох спроб?
А) найкращий
пірнальник за їжею; Б) найшвидша чайка у світі; В) світовий рекорд швидкості
для морських чайок; Г) найдовший політ без зупинок.
14.
Завдяки яким якостям Джонатан досяг досконалості в польотах?
А) мужності
й безстрашності; Б) заздрості й злості; В) підлості й зрадливості; Г) швидкості
й краси.
15. Що
наважився зробити засуджений на вигнання Джонатан наперекір законам м Зграї? А) літати над морем у темряві; Б)
набирати швидкість у польоті; В) подати голос на Великій Раді; Г) здійснити
Прорив.
16. Яка думка засмучувала Джонатана, який
провів залишок свого життя на самоті?
А) про
власну приреченість і непотрібність; Б) про відмову Зграї пізнати красу
польоту; В) про втрачений шанс очолити Зграю; Г) про розрив із батьками.
17. Що,
на думку Джонатана, вкорочує життя чайок?
А) нудьга,
страх і злість; Б) недостача і одноманітність їжі; В) порушення традицій Зграї;
Г) виснажливі пошуки їжі.
18.
Небеса у творі Річарда Баха – це …
А) символ
досягнення досконалості; Б) місце, де можна літати; В) місце, де панують туман
і дощ. Г) місце, де опиняються чайки після смерті.
19. Який
прийом використовує Тіртей, описуючи долі спартанських воїнів?
А)
порівняння; Б) зіставлення; В) паралелізм; Г) антитеза.
20. Як,
на вашу думку, слід розуміти слова автора «добре вмирати тому…»?
А) загинути
у бою краще, ніж жити, осоромивши себе; Б) немає вибору, коли супротивник
сильний; В) отримаєш честь і славу; Г) загинути повинні старі воїни.
21. До
чого не закликав воїнів Тіртей, описавши долю втікача?
А) пам’ятати
про цінність свого життя; Б) відважно боронити батьківщину і дітей; В) дружно
триматися під час бою разом; Г) не тікати і страхом душі не сквернити.
22. Коли
лірика Стародавньої Греції досягла найбільшого розквіту?
А) VII-VI до
н.е.; Б) XIV- XVI ст.; В) VII-VI ст.; Г) XVII- Xст. до н.е..
24. На які жанри поділяють лірику Стародавньої
Греції ?
А) елегійна
і ямбічна; Б) декламаційна і мелічна; В) пісенна і декламаційна; Г) ямбічна і
пісенна.
Теми творчих
робіт:
1. Чайка Джонатан Лівінґстон — символ прагнення до
свободи і досконалості.
2. Чому герой не хотів бути «як усі»?/ Що означає бути
собою, як Джонатан?
3. У чому полягає справжня свобода за Річардом Бахом?
Орієнтовні плани (вступ – основна частина – висновок) висвітлення кожної теми.
Тема 1.
Вступ:
-
Про кого йдеться у
творі?
-
Чим Джонатан
відрізняється від інших чайок?
Основна частина:
-
У чому виявляється
його прагнення до свободи?
-
Як він досягає
досконалості у польоті?
-
Що допомагає йому
не зупинятися?
Висновок:
-
Який приклад подає
нам Джонатан?
-
Чому його образ
можна вважати символічним? Джонатан — приклад людини, що йде до мети, не
зважаючи на труднощі.
Тема 2.
Вступ:
-
Яким було життя
звичайних чайок у зграї?
-
Чому Джонатан
прагнув іншого?
Основна частина:
-
У чому він шукав
сенс життя?
-
Як ставилася до
нього зграя?
-
Що дало йому сили
не зламатися?
Висновок:
-
Чи варто бути «не
таким, як усі»?
-
Який висновок
робить читач із цієї історії? Інколи треба мати сміливість бути не таким, як
усі, щоб знайти своє покликання.
Тема 3.
Вступ:
-
Чому тема свободи
важлива у творі?
Основна частина:
-
Як герой розуміє
свободу?
-
У чому різниця між
зовнішньою і внутрішньою свободою?
-
Як політ
символізує свободу душі?
Висновок:
-
Що означає бути
вільним у житті людини? Справжня свобода — це вміння бути собою і жити за
покликом серця.
Тема. Міфи троянського циклу.
1. Робота з підручником с.24-27
2. Прослухати аудіохрестоматію.
2.09.25.Тема. Роди літератури. Їхні характерні ознаки. Провідні літературні епохи. Літературний процес.1. Знайомство з підручником.2. с.7-15.3. Мультимедійна презентація.
Немає коментарів:
Дописати коментар