КОМПЛЕКСНА
ПІДСУМКОВА РОБОТА (за 4 групами результатів) із
зарубіжної літератури для 7 класу темами «Вступ.Роль художнього перекладу в сучасну добу»,«Герої та героїні
балад», «Лицарство у літературі»
Усна взаємодія (УВ (ГР 1))
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Аудіювання тексту уривка з роману
Вальтера Скотта « Айвенго». Послухай
текст, виконай тестові завдання (12 б)
Слабкий стогін
вихопився з грудей Ровени, коли вона побачила його. Однак, опанувавши собою й
тремтячи від стримуваного хвилювання, вона примусила себе витримати роль до
кінця. Вона поклала на схилену перед нею голову лицаря чудовий вінок,
призначений у нагороду переможцеві, і вимовила виразно та спокійно:
– Дарую тобі цей
вінець, сер лицар, як нагороду, призначену доблесному переможцеві на
сьогоднішньому турнірі… – тут вона замовкла на кілька секунд, але потім додала
із твердістю: – Ще ніколи вінець лицарства не опинявся на гіднішому чолі.
Лицар схилив
голову й поцілував руку прекрасної королеви, яка вручила йому нагороду за
хоробрість, потім зненацька похитнувся й упав біля її ніг.
Настало загальне
сум’яття. Седрик, онімівши від здивування через раптову появу свого
сина-вигнанця, кинувся був уперед, ніби бажаючи розлучити його з Ровеною. Але
маршали встигли випередити його: відгадавши причину непритомності Айвенго, вони
поспішили розстебнути його панцир і побачили, що в нього в боці зяє рана від
удару списа.
1. Які почуття переживає Ровена, коли
бачить пораненого Айвенго?
а) Радість від перемоги та полегшення.
б) Сум і співчуття, змішані зі здивуванням.
в) Злість на Айвенго за те, що він наражає себе на небезпеку.
2.
Яку роль відіграє Седрик у цій сцені?
а) Він радіє перемозі сина і хоче обійняти його.
б) Він шокований появою сина і кидається до нього.
в) Він байдужий до долі Айвенго і думає лише про власну репутацію.
3.
Які почуття відчуває Айвенго, коли падає
до ніг Ровени?
а) Сором за свою слабкість і розчарування в собі.
б) Радість від того, що він бачить Ровену і може їй подякувати.
в) Біль від рани і страх за своє життя.
4.
Чому Ровена замовкла на кілька секунд
під час вручення вінка?
а) Вона забула, що хотіла сказати.
б) Вона намагалася приховати свої емоції.
в) Вона хотіла створити додаткову інтригу.
5.
Чому маршали поспішили розстебнути
панцир Айвенго?
а) Вони хотіли переконатися, що він справді поранений.
б) Вони хотіли позбавити його важкого обладунку.
в) Вони хотіли перевірити, чи немає у нього прихованої зброї.
6.
Який загальний настрій панує після того,
як Айвенго втрачає свідомість?
а) Радість і святкування перемоги.
б) Сум і тривога за долю пораненого лицаря.
в) Злість на тих, хто завдав Айвенго рану.
Запитання, пов’язані з контекстом:
7.
Який жанр найбільш підходить для опису
цієї сцени?
а) Комедія.
б) Драма.
в) Пригодницький роман.
8.
Які риси характеру Ровени проявляються в
цій сцені?
а) Сила волі, стриманість, шляхетність.
б) Кокетність, легковажність, егоїзм.
в) Жорстокість, підступність, зрада.
9.
Які соціальні проблеми порушуються в
цьому фрагменті?
а) Проблема вибору між любов’ю і обов’язком.
б) Проблема соціальної нерівності.
в) Проблема відносин між батьками і дітьми.
10.Який
літературний прийом використовується в описі почуттів Ровени?
а) Порівняння.
б) Метафора.
в) Гіпербола.
11.Який
ефект створює автор, використовуючи слова "опанувавши собою" і
"стримуваного хвилювання"?
а) Підкреслює внутрішню боротьбу героїні.
б) Показує, що Ровена нещира у своїх почуттях.
в) Свідчить про її байдужість до долі Айвенго.
12.Яка роль
кольору відіграє в описі сцени?
а) Колір використовується для створення настрою.
б) Колір відсутній в описі.
в) Колір підкреслює деталі костюма героїв.
Працює з текстом (ПТ (ГР 2))
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне
оцінювання інформації в літературних текстах різних видів та використання її
для збагачення власного досвіду
Досліджує мовлення (ДМ (ГР 4))
Дослідження, спостереження за літературними явищами,
проведення їх аналізу
1.Оригінал - це…
А) Текст, написаний іншою
мовою Б) Авторський твір
В) Твір, написаний за мотивами
іншого твору
(0,5б)
2. За тематикою літературні балади бувають:
а) про тварин,
героїко-фантастичні, соціально-побутові;
б) народні та
літературні;
в)
військово-патріотичні,соціально-побутові, чарівні;
г) фантастичні,
історико-героїчні, соціально-побутові.
(0,5б)
3.Які моральні проблеми порушує англійська балада «Король Лір і його дочки»?
а) захист рідної
землі від загарбників;
б) кохання;
в) стосунки
батьків і дітей;
г) важка
доля народу.
(0,5б)
4.Яка основна думка балади Ф. Шиллера «Рукавичка»?
а) невірність
коханої;
б) жорстокість
короля;
в) людська
гідність і честь;
г) стосунки
людей та тварин
(0,5б)
5.Тема роману «Айвенго»:
а)боротьба англосаксів із завойовниками,
феодальні чвари;
б)повернення королем Річардом та його васалом Айвенго своїх прав та маєтків;
в)боротьба шотландців проти англосаксів?
г) кохання Ровени і Айвенго
(0,5б)
6.Про кого сказано в романі: «ніколи вінець рицарства не був покладений на більш достойне чоло»:
а)Айвенго; б)Седрик Сакс в)Річард Левове Серце? Г) Бріан де Буагільбер (0,5б)
7. Установіть відповідність між вчинком та персонажем роману В. Скотта « Айвенго»
1 Відрікся свого сина А
Король Річард Левове Серце
2. Викрав леді Ровену Б Фон де Беф
3. Повернувся з походу в В Бріан де Буагільбер
образі пілігриму
4 Наказав схопити Ісака Г
Айвенго
І пограбувати його
(1б)
8.Встановіть відповідність між героями та їхньою характеристикою:
1.Ребекка А «чистий вогонь
святості й шляхетності»
2.
Айвенго Б лицарська честь, а не здобич.
3. Ровена В самовіддання у коханні
4. Бріан де Буагильбер Г «палка віра й високе почуття власної
гідності»
Д не меч, а розрив
серця: «помер як жертва власних непогамованих
пристрастей»
(1б)
9 Як
дочки короля Ліра висловили свою любов
до батька?
1.“Я день і ніч
готова вам служить А
Корделія
Стать вам найменшою слугою”.
2.“Якби яка
пригода надійшла
Б Регана
Готова я за вас і кров пролить”.
3.“Я рада… Гонорелля
Свій довг дитячий все сповняти
Послушна бути вам в усім”. (1б)
10 Встановіть послідовність подій роману:
1. Лицарський
турнір в Ешбі.
2. У тій
мальовничій місцевості веселої Англії…
3. Айвенго
захищає Ребекку від страшної кари.
4. Вечеря
непроханих гостей у СедрікаРотервудського.
5.Викрадення
Ребекки Буагільбером.
6. Сакси у
полоні Фрон де Бефа.
Правильну
послідовність розгортання подій у творі наведено у рядку
А
2,1,3,4,6,5
В 2,4,1,6,5,3
Б
4,1,3,5,6,2
Г 4,2,3,1,5,6 (1,5б)
11.Кому належать слова
А
«Дарую тобі цей вінець, сер лицар, як нагороду, призначену доблесному
переможцеві на сьогоднішньому турнірі… – Ще ніколи вінець лицарства не опинявся на
гіднішому чолі.»
Б
«Виходить, поки свиня жива й за нею наглядає саксонський раб, то
називають її по-саксонському; але вона стає норманом, щойно потрапляє до
панського палацу і з’являється на бенкеті у знатних осіб. Що ти на це скажеш,
друже мій Гурте?»
В «Ні, леді, – відповіла вона–
але в нашому народі від часів Авраама і до наших днів завжди були жінки, які
присвячували свої думки Богові, а справи – подвигам любові до людей. Вони
доглядають за хворими, годують голодних, допомагають бідним. І я робитиме те ж
саме.» (1,5 б)
12.Заповніть таблицю
Король
Лір на початку балади |
Король
Лір у кінці балади |
|
|
(3б )
Немає коментарів:
Дописати коментар