вівторок, 31 березня 2020 р.

7 клас зарубіжна література


01.12.25.

Тема. О.Генрі - майстер новели. "Дари волхвів".

1. Новела як літератуний жанр. с.106-108.

2. О.Генрі. Біографія с.108-110.

3. Хто такі волхви?

4. Читання новели с.111-119.

23.11.25.

Тема.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. Моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

1. Фінал твору. Записати особисті враження від фіналу твору. 

2. Виконати тест.

3. Дати відповідь на питання12 с.105.

17.11.25.

Тема. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

1. Робота з текстом. с.87-92.

2. Дочитати текст.

11.11.25.

Тема. Образи дітей (Бруно і Шмуль), їхня дружба.

1. Виконати інтерактивну вправу на повторення.

2. Робота з текстом. Розповісти про знайомство хлопчиків.

3. Читати повість.

10.11.25.

Тема. Джон Бойн. "Хлопчик у смугастій піжамі". Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Тема нацизму та Голокосту в повісті.

1. Джон Бойн. Біографія. с.74-75.

2. Мультимедійна презентація

https://platen-academia.com.ua/presentations/hlopchyk-u-smugastij-pizhami-dzh-bojn/

3.Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-dzhon-boin-khlopchyk-u-smuhastii-pizhami-zobrazhennia-druhoi-svitovoi-viiny-kriz-doli-ditei-i-doroslykh-temy-natsyzmu-ta-holokostu-v-pov-600760.html

3.11.25.

Тема.К.І.Галчинський. "Лист із полону". Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини.

1. Читати поезію. Відповідати на запитання.

21.10.25
Тема. Друга світова війна в європейській поезії. Константи - Ідельфонс Галчинський.
1. Робота з підручником с.62-69
2. Презентація до уроку.
Домашнє завдання. Знайти і прочитати 1-2 вірші сучасних поетів про кохання.

20.10.25.

Досліджує мовлення (ДМ (ГР 4))

Дослідження, спостереження за літературними явищами, проведення їх аналі

1.      Оберіть правильний варіант відповіді:                    (3 бали)

1.     Відтворення змісту усного висловлення чи писемного тексту засобами іншої мови називається:

А. Переспів. Б. Переклад. В. Оригінал.

2.     За жанром «Король Лір та його дочки»:

А. Народна балада. Б. Літературна балада. В. Історичний роман.

          3. Фразеологізм у рядках «Лиш твоїм сестрам, що за мене раді / Хоч голови свої покласти, / Розділю я свою державу й дам / Обом по рівній части» означає:

А. Померти. Б. Розбагатіти. В. Зрадити.

          4. Яким художнім засобом є підкреслені слова у цитаті: «Двох леопардів прудких; / В буянні мужнього палу / Тигра вони напали; / Той лапою б’є їх тяжкою»?

              А. Метафорою. Б. Порівнянням. В. Епітетом.

          5. Вальтера Скотта вважають засновником:

               А. Фантастичного роману. Б. Історичного роману. В. Пригодницького роману.

          6. Слово «лицар» походить з німецької мови та означає:

               А. «Воїн-вершник». Б. «Переможець турніру». В. «Готовий до бою»

2.Знайдіть помилку у цитаті. Відредагуйте і запишіть правильно. (4 б)

1.«У Франції колись був король Лір / І панував собі на честь і славу…»

2.«І раптом упала з балкона / Хустинка красної дами…»

3.«…герб на щиті…з іспанським словом «Desdichado», що означає «Стережися крука».

4.«Бій мав скінчитись, як тільки леді Ровена кине на арену свого жезла чи прапорця»

3.     Доберіть якомога більше епітетів (художніх означень) до образів героїв вивчених творів:                                                     (3 бали)

Корделія:_______________________________________

Кунігунда:______________________________________

Леді Ровена:________________________________________

 

4.     Що таке антитеза? Порівняйте образи Айвенго та Бріана де Буагильбера                                                                          (2 бали).                          

13.10.25
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Твір-роздум на тему "Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря"
1. Переглянути презентацію
2. Переглянути експрес-урок
3. Скласти план характеристики образу
4. Написати твір.

7.10 25.
 Тема. Історичний колорит твору.
1. Презентація до уроку

2. Дослухати аудіокнигу.
6.10.25.
Тема. Зіткнення добра, краси, справедливості із жорстокістю і підступністю. 
1. Читання розділу 12 (с.53-60).
2.Переказувати  прочитане.
29.09.25.
Тема. "Айвенго". Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, засоби створення образу.
1. Мультимедійна презентація.
2. Прослухати аудіокнигу.
3. Прочитаи 7-8 розділ (с.46-53).

23.09.25.
Тема. Вальтер Скотт - засновник історичного жанру. "Айвенго". Історія і художній вимисел.
1. Робота з підручником с.27-35
2. Мультимедійна презентація
3. Аудіокнига
22.09.25
Тема. Фрідрих Шиллер "Рукавичка".
1. Виконати вправу
2.Виконати завдання 
3. Мультимедійна презентація.
16.09.25.
Тема. Літературна балада. Фрідріх Шиллер "Рукавичка".
1. Підручник с.28-30.
2. Фрідріх Шиллер с.31-32
9.09.25.
Тема. "Король Лір і його дочки"
1. Прочитати баладу.
2. Робота з підручником с.27-28.
\3. Виконати вправу
8.09.25
Тема. Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорна балада "Король Лір і його дочки".
1. Робота з підручником с.17-19.
2.Мультимедійна презентація


1.09.25.
Оригінал і переклад. Види перекладів. 
1. Знайомство з підручником. с.3-7.
2. Роль художнього перекладу у сучасну добу. с.8-14.
3. Презентація




28.05.25.
Тема. Діагностувальна робота "Особиста відповідальність. Сутність людини.

Завдання за твором Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

1.         1. Чому оповідач опинився в пустелі Сахара за тридев’ять земель від людських поселень?
   а) бо любив самотність;
   б) бо там зустрічався з другом;
   в) бо цікавився життям пустелі;
   г) бо зазнав аварії.

2.     2. Про що попросив оповідача тендітний хлопчик, який узявся бозна-звідки на світанку?
   а) намалювати баранця;
   б) показати дорогу до людей;
   в) дати напитися води;
   г) заспівати пісню.

3.    3.  Звідки прибув маленький незнайомець на Землю?
   а) з Америки;
   б) з міжпланетного зорельоту;
   в) з астероїда В-612;
   г) з морського дна.


4.     4. Які рослини, якщо їх забагато, можуть роздерти маленьку планету на клапті?
   а) баобаби;
   б) дуби;
   в) евкаліптові дерева;
   г) коксове дерево.

5.   5. Кому належать слова: «Причепурився сам уранці, причепури гарненько і свою планету»?
   а) оповідачеві;
   б) троянді;
   в) маленькому принцові;
   г) лисові.


6.     6. Кого першого на планеті Земля зустрів маленький принц?
   а) лиса;
   б) змію;
   в) пілота;
   г) малого хлопчика.

7.     7. Хто промовив слова: «Лише серце добре бачить»?
   а) лис;
   б) змія;
   в) пілот;
   г) маленький принц.

Завдання за твором Айзека Азімова «Фах»

 

8.    8. Чому Джордж Плейтен втік з Інтернату:
   а)хотів побачити батьків;
   б)боявся покарання;
   в)хотів побувати на Олімпіаді;
  г)хотів працювати.

 9.Де Джорджа оточили увагою і ставилися до нього добре:

           а)вдома;                б)в Інтернаті;
     в)у друзів;               
г)у школі.

    10.Хто вірив у блискуче майбутнє Джорджа?

          а)Інженеску;      б)батько;
   в)Тревіліан        
 г)мати.


          11.    Назвіть головні проблеми повісті "Фах"
   а)міжпланетні війни;
   б)захист природи;
   в)освіта майбутнього;      
г)захист тварин.

      12. Ким мріяв стати Плейтен

         а)фізиком;
   б)програмістом;
   в)економістом;           
г)військовим.

  13. Куди потрапив Джордж після Дня Знань

        а)в інтернат недоумків;
   б)в школу металургів;
   в)в інститут програмістів;         
г)у військове училище.


Завдання за твором Рюноске Акутагава «Павутинка»

14.   Якої пори розгортаються описані в новелі "Павутинка" події?
   а)ранкової;
   б)полуденної
   в)обідньої;
   г)вечірньої.

1      15.  Кандата - це...
   а)грішник;
   б)великий лиходій;
   в)великий добродій;
   г) праведник.

11 16. Скільки разів у своєму житті Кандата зробив добро?

   а)13;
   б) 6;
   в) 3;
   г) 1.

1   17. За що був покараний Кандата Буддою?

а)за жалюгідність;
   б)за гріхи;
   в)за егоїзм;
   г)за черстве серце.

1  18. Новела "Павутинка" спрямована ...

           а)на покращення власного "я";             б)на вдосконалення людського суспільства;

   в)на розвиток краси й вірувань людини;        г)проти людського егоїзму.

Завдання за твором Ніла Річарда Геймана «Кораліна»

    19.  Який сенс вкладено у вираз "гудзики замість очей"?

   а) батьки дають дітям право вибору;

    б) гармонія в стосунках батьків і дітей;

     в) нав`язування дітям свого погляду на світ;

      г) не помічати важливих речей.

 

      20.    Чому батьки головної героїні не мають імен?

                 а) вони узагальнений образ типових батьків;

               б) діти звикли називати батьків "мама" та "тато";

              в) вони є другорядними персонажами, тому можуть бути без імен.

 21.   Хто подорожує між світами та є союзником Кораліни

а) собака;     б) кіт;    в) улюблена м`яка іграшка;       г) брат Кораліни.

 22.   Щоб перемогти "іншу" маму Кораліна мала ...

а) знайти душі дітей;        б) знайти своїх батьків;

в) обійняти "іншу" маму;    г) знайти душі трьох дітей і своїх батьків.

23. Де були ув`язнені батьки Кораліни?

а) у великій шафі;       б) у темному підземеллі;

в) у дзеркалі;               г) у скляній кулі.

24.   Пригоди допомогли Кораліні зрозуміти, що

а )батьки - найбільший скарб;

б) кожен визначає своє майбутнє самостійно;

в) потрібно цінувати своє життя;

г) треба більше дивитися телевізор.

 

21.05.25.
Тема. УМР. Написання есе "Головні життєві цінності у моєму житті".
1. Як змінилося уявлення Кароліни про життя після подорожі до "іншого світу"?
2. Життєві цінності
3. Написання есе
14.05.25.
Тема. Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою».
1. Робота з текстом.
2.Презентація до уроку
7.05.25.
Тема. Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.
1.Виконати інтерактивну вправу
2. 1-3 розділ повісті
3. Прочитати 4 розділ.
4. Знайти персонажів, які мають двійників.
2.05.25.
Тема. Ні-Річард МакКіннон Гейман "Кораліна"
1. Робота з підручником с.252-255.
2. Переглянути мультимедійну презентацію.
3. Прочитати 1 розділ твору.
23.04.25.
Тема. Проблема духовної реалізації людини.
1. Підручник с.242-249.
2. Відповідати на запитання до тексту.
3. Робота з презентацією.
Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру "Якою я бачу школу майбутнього".
16.04.25.
Тема. Айзек Азімов"Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства.
1. Підручник с.228-233.
2. Айзек Азімов. Біографія. Зробити запис у зошиті.
3. Мультимедійна презентація.
4. Читати повість "Фах".
09.04.25.
Тема. Позакласне читання. Джеймс Олдрідж "Останній дюйм".
1. Джеймс Олдрідж
2. "Останній дюйм".  Аудіокнига.
3. Дати відповідь на питання "Чи зможуть герої подолати "останній дюйм" в своїх стосунках.
02.04.25.
1. Підручник с.218-220.
2. Мультимедійна презентація.
3. Прочитати новелу "Павутинка".
19.03.25.
Тема. Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін. Риси людей у казкових персонажах твору.
1. Презентація
2. Виписати образи символи з презентації.
3. Доведіть, що "Маленький принц" є притчею (письмово).
14.03.25.
Тема. Філософський зміст повісті-казки "Маленький принц".
1. Дочитати твір.
2. Переглянути відеоурок.
Домашнє завдання. Завдання 10 с.216.
12.03.25.
Тема. Алегоричні образи та ситуації, людські взаємини, моральні цінності в казціпритчі «Маленький принц».
1. Виконати вправу
2. Планета маленького принца
3. Аудіотекст. Чого навчила квітка маленького принца?
4.
04.03.25.
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері "Маленький принц".
1. Біографія письменника. Підручник с.196-198.
2. Цікаві факти про письменника
3. Історія створення повісті "Маленький принц".
4. Читати твір.
28.02.25.

Діагностувальна  робота для 7 класу за темами «Сторінки світової любовної лірики», «Розслідуємо детективні історії»

 ГР 2.    (1-10 питання 5 балів)

1. Батьківщиною Роберта Бернса є:

   А) Франція     Б) Америка     В) Шотландія     Г)Україна

2. Про хаос, який панував у світі до приходу любові, писав:

    А) Пєр де Ронсар   Б) Роберт Бернс   В) О. Генрі   Г) Едгар По

3. «Та де б не був я, мила, знай – прийду до тебе знов!» - обіцяє ліричний герой поезії:

  А) П. де Ронсара   Б) О. Генрі   В) Р. Бернса   Г)Едгара По

4. Кого вважають «батьком» літературного жанру детектива?

А) Артур Конан Дойл       Б) Едгар Алан По          В) Агата Крісті        Г) Ж.Сіменон

5. Що було захопленням Вільяма Леграна?  («Золотий жук» Е. По)   

А) читання книг        Б) колекціонування комах

В) розгадування криптограм       Г) пошук скарбів

6. На що був схожий малюнок на спині золотого жука?

А) на кішку        Б) на візерунок пірата   в)на мавпу               Г) на череп

7. Чому злочинець хотів убити Хелен Стоунер? («Пістрява стрічка»

А.К. Дойл)

А) Він збожеволів і зненавидів Хелен

Б) Хелен заважала йому одружитися на багатій удові

В) Він не хотів віддавати Хелен її долю спадку

Г) Хелен знала таєхмницю вітчима

8. Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні «Пістрява стрічка»?

А) від імені автора                          Б) від імені Ватсона

В) від імені Шерлока Холмса       Г) Джупітера

9. Кого вкусила розлючена змія після того, як її відшмагав Шерлок Холмс за оповіданням  А.Конан Дойла  «Пістрява стрічка»?

А) Грімсбі Ройлотта          Б) доктора Ватсона    

 В) Хелін Стоунер               Г) Шерлока  Холмса

10. Хто зайвий?

 а) Едгар По                б) Легран          в) Ройлотт               г) Джупітер

 Завдання на встановлення відповідності (4 бала) )

11. Установіть відповідність між художнім засобом і рядком поезії:

1.    Епітет                         А) «любов у світ прийшла», «душа бродила»

2.    Гіпербола                 Б) «незмірна сила», «тепле сяйво»

3.    Звертання                 В) «єдиная моя», «мій рідний край»

4.    Метафора                 Г) «висхнуть всі моря», «згасне сонця пал».

12. Установіть відповідність між художнім образом і віршем, звідки він узятий:

    1. «До того, як любов у світ прийшла…»                     А) планети

    2. « Моя любов – рожевий квіт…»                                Б) сонце

                                                                                                    В) сад

                                                                                                    Г) душа

13. Встановити відповідність між автором твору та героєм. (1 бал)

1.Едгар По                                        А)Місіс Хадсон

                                                            Б) Легран

2. Артур Конан Дойл                     В) Ройлотт

                                                            Г) Джупітер

14. Що таке  «дедуктивний метод»? Розкрийте його суть. Назвіть характерні ознаки детективу.          (2 бала)

 ГР3

1.   Складіть план оповідання Артура Конан Дойла «Пістрява стрічка».

2.   Написати твір на тему «Мій улюблений герой детективу»

 

26.02.25.
Тема. Позакласне читання. "Пригоди Шерлока Холмса".
1. Презентація до уроку.
2. "Спілка рудих".
12.02.25.
Тема.Артур Конан Дойл. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. "Пістрява стрічка".
1. Підручник с.171-174
2.Мультимедійна презентація
3. Читання оповідання "Пістрява стрічка".
31.01.25.
Тема. Гдгар Аллан-По "Золотий жук".
1. Аудіокнига
2. Інтерактивна гра
3. Ребус
29.01.25.
Тема. Едгар Алан-По "Золотий жук".
1. Біографія письменника с.141-142.
2. Читати оповідання.
22.01.25.
Тема. Детективна література. Її різновиди.
1. Підручник с.138-140.
2.Презентація
17.01.25
Тема. Роберт Бернс "Моя любов..."
1. Підручник с.135-137
2. Мультимедійна презентація
15.01.25.
Тема. П'єр де Ронсар "До того, як любов прийшла.."
1. Підручник с.131-134
2. Мультимедійна презентація
3. Аудіокнига
4. Прослухати











13.11.24.

Тема. О.Генрі "Останній листок".

1. Аудіокнига.

https://www.youtube.com/watch?v=WkfMMjiNskk

2. Тестове завдання

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7354436

17.12.24.

Тема. 

Діагностувальна робота «Пам’ятаємо про минуле»,  «Сила дружби і кохання» 

ГР-2 Працює з текстом

1.Запишіть коротку відповідь на запитання (3б.)

      1) Вірш «Про назву концтабору Бухенвальд» є потужним закликом до…

 

     2) Дев’ятирічний німецький хлопчик, який сумує за життям і друзями, яких він залишив у Берліні після того, як його сім’я несподівано переїхала до Польщі через роботу його батька,-це…

 

    3) Напишіть, де знаходиться Вестерплятте та які історичні події, пов’язані з цією місцевістю, узято за основу вірша К. І. Галчинського «Пісня про солдатів з Вестерплятте»

 

  Обрати правильну відповідь (3 бала)

 4.Костанти Ідельфонс Галчинський є письменником

  А німецьким      Б ірландським         В польським           Г французьким

5.Розповідь у вірші «Пісня про солдатів з Вестерплятте» ведеться від імені

А свідків події         Б загиблих солдатів       В родичів загиблих

Г друзів загиблих

6.Поезію «Лист з полону «К,І. Галчинський присвятив

А дружині       Б матері      В сестрі     Г доньці

7.Чому ліричний герой поезії А. Маргул- Шпербера «Про назву табору Бухенвальд» не може згадувати своє дитинство?

А це крає йому серце                                  Б бо дитинство було нещасливе

 В дуже тужить за батьками                Г війна увірвалася у дитинство героя

8.Головна тема повісті Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі»

А доля дітей     Б дружба дітей під час війни,    В засудження війни                     Г доля дорослих

9. Життя Бруно кардинально змінюється ,коли

А  його батька призначають комендантом і сім’я змушена переїхати в новий будинок Геть-Звідси

Б померла бабуся

В хлопчик пішов до школи

Г повернувся назад до Берліна

 

10. Віднови текст (4б): «Коли лікар пішов,______вибігла в майтерню й плакала в _____паперову _______,аж поки вона геть не розмокла.

Що там лічити? Адже перед очима лише порожніє безмежно похмуре подвіря та ________стіна _____будинку на відстані ______футів.

-Шість,-ледь вимовила _____.Тепер вони падають швидше.Три дні тому їх було майже_______. А сьогодні вже легко.Он іще один упав.Тепер лишилося тільки______.

Довідка: Сью-Джонсі, японську-китайську,серветка-платок,глуха-прохідна,цегляна-бетонна,20-100-5       Обрати правильну відповідь.

11.Упізнай героя і твір за цитатою.Установи відповідність(2б):

1. «Я обстригла і продала своє волосся»(«Дари волхвів»)    А)Берман

2. «..був художником і жив на першому поверсі.Йому           Б)Делла

перевалило за 60,і борода у нього,як у Мікеланджело»(Останній листок)

3. «-Небезпека минула.Ви перемогли.Тепер харчування й    В) Сью

 догляд-і більше нічого не треба»(«Останній листок»)

4.  «-Мені  треба тобі щось розповісти,біле мишенятко.           Г) лікар                                                                                                                                                                            

   Сьогодні в лікарні  від запалення легень  помер містер

Берман»  («Останній листок»)

ГР3 Письмово взаємодіє.

1.Уявіть, як могло би скластися життя Шмуля, якби не трагічні події Другої світової війни. Чи могли б потоваришувати Шмуль і Ьруно в мирний час? Поясніть свою думку. (Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі)(6б.)

 

2.Уявіть, що у вас є можливість звернутися в on-line до молоді України з відкритим листом на підтримку читання. Напишіть текст-звернення, в якому переконайте дітей і підлітків у необхідності обов’язкового прочитання повісті Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі», в актуальності ідей та образів твору для сьогодення (8-10 речень) ( 6б.)

 

 

                                                

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар