Контрольна робота
Світ української поезії (В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько)
Варіант 1 1-6 питання по 0,5 бала
1.Символом безсмертя українського народу в поезії В. Сосюри «Любіть Україну!» є а) мова; б) пісня; в) усмішка; г) купина.
2.Зразком інтимної лірики є поезія
а) «Васильки»; в) «Зимовий етюд»;
б) «Осінь»; г) «Теплі слова»
3.Людина повинна бути відповідальною за все в цьому світі – це ідея поезії
а) «Любіть Україну!» в) «Наша мова»;
б) «Бачиш: між трав зелених…» г) «Теплі слова».
4. «Зимовий етюд» - це зразок лірики
а) патріотичної; в) філософської;
б) інтимної; г) пейзажної.
5. Образ хати у поезії «З дитинства: дощ» є символом
а) життя; в) затишку;
б) очищення; г) гостинності.
6. Мотив мови як генетичного коду нації звучить в поезії
а) «Любіть Україну!» в) «Теплі слова»;
б) «Наша мова»; г) «Васильки».
7. Установіть відповідність між цитатою та художнім засобом, використаним у ній (2 бала)
1. «…Бачиш, в гнізді малому, як грудочки, пташенята, Немічні ще, невміло ворушаться і живуть!..» | а) антитеза |
2. «По садах пустинних їде гордовито Осінь жовтокоса на баскім коні». | б) метафора |
3. «Наповнюймо цей холодний всесвіт Теплими словами нашої мови» | в) алегорія |
4. «Я уплетений весь до нитки У зелене волосся дощу…» | г) порівняння |
| д) персоніфікація |
8. Установіть відповідність між художніми образами та поезією, у якій вони використані (2 бала)
1. Верби, стежки, діброви | а) «Осінь» |
2. Дерево, хмара, річка | б) «Теплі слова» |
3. Пісня, літопис, мова | в) «Наша мова» |
4. Вітер, кінь, берізка | г) «З дитинства: дощ» |
| д) «Любіть Україну!» |
9. Запишіть і доповніть речення ( по 1 балу за кожне)
а) Особливість поезії В. Голобородька «Наша мова» полягає в тому, що…
б) Інтимна лірика відрізняється від патріотичної тим, що…
в) Філософські категорії «любов», «совість», «гріх» присутні в поезії…
10. Напишіть розгорнуту відповідь на одне із запитань (на вибір) (2 бала)
а) Яку проблему порушує В. Голобородько у поезіях «Наша мова», «Теплі слова» ?
б) Над чим роздумує В. Підпалий у поезії «…Бачиш: між трав зелених…»?
в) До кого звертається В. Сосюра своєю поезією «Любіть Україну!»?
Тема. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.
1. Дати відповідь на запитання с.48.
2. Визначити тему, ідею твору.
3. Виписати художні засоби.
Дом. завд. Скласти цитатний план думи "Маруся Богуславка".
Тема. Дума "Маруся Богуславка". Морально-етичні проблеми у творі.
1. Робота з підручником. с.45.
2. Виразне читання думи.
Дом.завд. Визначити елементи сюжету (експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка).
Тема. Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народно-поетичні образи. "Засвіт встали козаченьки".
1. Опрацювати матеріал на с.32-33, зробити запис у зошиті.
2. Прочитати пісню "Засвіт встали козаченьки".
Дом.завд. Вивчити пісню напам'ять.
26.09.24.
Тема. Пісні Марусі Чурай. "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи Грицю"
1. Робота з підручником с.36.
2. Читання пісні с.37.
3. Читання пісні с.38-39
4. Робота з творчим завданням.
Тема. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту.
1.Прочитати пісню с.24-25.
2. Опрацювкати матеріал в підручнику с.23-24.
3. Прочитати пісню "Чи не той то Хміль"
4. Визначити тему пісні, ідею.
Виконати завдання на с.6-7 за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1YnbanyY2ULqxhux_2cZDBp9JKcDXBAtv/view?usp=sharing
Тема. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів.
1. Прочитати с.6-8 у підручнику.
2. Виписати, що таке матеріальна і духовна культура.
3. Визначення образу.
4. Ререглянути презентацію.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-vstup-hudozhnya-literatura-yak-odna-z-form-duhovno-diyalnosti-lyudini-123791.html
Тема. Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: "Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко".
1. Прочитати с.14.
2. Виписати визначення української пісні.
3. Виразно прочитати пісню с.16
Домашнє завдання. Створити паспорт пісні.
М. Коцюбинський, О. Довженко, Н. Бічуя
І варіант ( 1- 12 питання по 0, 5 бала)
1. Герої твору "Дорогою ціною" М.Коцюбинського зібралися втікати
А в Туреччину
Б на Дон
В за Дніпро
Г за Дунай, у
Січ
2. Сюжет повісті "Дорогою ціною" носить характер
А
історико-героїчний
Б
пригодницько-романтичний
В
фольклорно-автобіографічний
Г
детективно-фантастичний
А повість Б новела В оповідання Г роман
4. Кому хотів поклонитися в ноги, як вдячність за науку, Петро Колодуб ("Ніч перед
боєм" О. Довженко)?
5. В якому місті
розгортаються події в повісті
"Шпага Славка Беркути" ?
А. Київ Б. Харків В. Одеса Г. Львів
6.
Найбільше позитивними якостями, рисами характеру, відношенням до батьків
у повісті "Шпага Славка Беркути" наділений
А. Юлько Ващук Б .Славко Беркута В. Лопух Г. Стефко Вус
7. Який центральний мотив у творі "Дорогою
ціною" М.Коцюбинського
А. Тяжке життя на чужині Б. Кохання Остапа і Соломії
В. Помста Остапові з боку пана Г. Безправність простої людини перед владою
8. Щоб її не впізнали під час погоні, Соломія
А відрізала собі коси, одяглася в хлопця
Б переодягнулася в циганку
В прикинулася старенькою із ціпком
Г видавала
себе за артистку мандрівного театру
А про М. Коцюбинського Б про О. Довженка
В про І. Карпенка-Карого Г про І. Франка
10. Який подвиг здійснили діди-перевізники у творі
"Ніч перед боєм" О.
Довженка
А перевернули на глибині човни з окупантами і
загинули самі
Б завели фашистів у болото
В завели фашистів на мінне поле
Г підірвали міст-переправу
11.
Компанію хлопців із повісті "Шпага Славка Беркути"
затримали й привели до міліції
А за бійку
Б за розпиття спиртних напоїв
В за пограбування кіоску
Г за нецензурне висловлювання в
громадських місцях
А вчителька Варвара Трохимівна
Б вчитель Антон Дмитрович
В тренер Андрій Степанович
Г мама Юлька Ващука
13. Повість – це ( 1 бал)
14. Коли й де відбуваються
події твору "Ніч перед боєм"
О. Довженка?
Визначте тему, ідею, дайте коротку характеристику
головним героям. ( 2 бала)
А Дайте характеристику Остапу як узагальненому образу незламності та
вірності ("Дорогою ціною" М. Коцюбинського)
Б Напишіть
твір-роздум на тему "Без дружби життя не повноцінне".
14.09.23.
Тема. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту.
1.Прочитати пісню с.24-25.
2. Опрацювкати матеріал в підручнику с.23-24.
3. Прочитати пісню "Чи не той то Хміль"
4. Визначити тему пісні, ідею.
Виконати завдання на с.6-7 за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1YnbanyY2ULqxhux_2cZDBp9JKcDXBAtv/view?usp=sharing
15.09.23.
Тема. Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народно-поетичні образи. "Засвіт встали козаченьки".
1. Опрацювати матеріал на с.32-33, зробити запис у зошиті.
2. Прочитати пісню "Засвіт встали козаченьки".
Дом.завд. Вивчити пісню напам'ять.
23.09.
Тема. Пісні Марусі Чурай. "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи Грицю"
1. Робота з підручником с.36.
2. Читання пісні с.37.
3. Читання пісні с.38-39
4. Робота з творчим завданням.
27.09.
Тема. Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум.Національна капела бандуристів України.
1.Робота з підручником. с.41-44.
2.Виписати визначення думи.
3. Тематичні групи дум.
4. Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=FUktM-X3Ipc
Дом.завд. Підготувати повідомлення про історію національної капели України.
30.09.
Тема. Дума "Маруся Богуславка". Морально-етичні проблеми у творі.
1. Робота з підручником. с.45.
2. Виразне читання думи.
Дом.завд. Визначити елементи сюжету (експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка).
4.10.
Тема. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.
1. Дати відповідь на запитання с.48.
2. Визначити тему, ідею твору.
3. Виписати художні засоби.
Дом. завд. Скласти цитатний план думи "Маруся Богуславка".
7.10.
Тема. Урок позакласного читання. Народні думи "Самійло Кішка", "Дума про козака Голоту".
1. Прочитати думу "Самійло Кішка"
https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=14&bookid=2
2. Визначити тему та ідею думи.
3. Характеристика Самійла Кішки.
4. Прочитати "Думу про козака Голоту".
https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=14&bookid=0
Дом.завд. Підготуватись до написання твору. Повторити вивчений матеріал.
Теми твору. 1. Образ української жінки в історичних піснях Марусі Чурай.
Контрольна
робота
«За
творчістю В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса»
Початковий і середній
рівні
Виберіть правильну відповідь (по 0,5 б.)
1. Люботинському
князеві з повісті-казки Ю. Винничука потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя Б прославитися в
битві з ним
В настрахати ворогів Г залучити
туристів
2. Дракон Грицько
з повісті-казки Ю. Винничука нагадував князівні при першій зустрічі
А квіточку Б сонечко
В бджілку Г метелика
3. Чого не робив
Федько з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для
закоханого Вітьки?
А складав серенаду Б давав списувати
домашні завдання
В написав вірша до газети Г добував гроші
для кіно
4. Високий, худий,
запальний, рвучкий. Це портретна характеристика героя повісті В. Чемериса
А Вітьки Б Федька
В Петра Г Грицька Причепи
5. Сватання до
Галі Козачок у сюжеті повісті В. Чемериса є
А експозицією Б зав’язкою
В кульмінаційним моментом Г розв’язкою
6. Найбільше кінь Шептало не любив
А їздити на базар, крутити колесо Б
ходити з усіма кіньми на водопій
В возити важкі вантажі — дрова, цеглу Г
битися, штовхатися біля кормушки
7. Дракон із повісті-казки Ю. Винничука, який
з’явився біля Люботина, не влаштовував князя, тому що був
А одноголовим і маленьким Б надто страшним і
сильним
В добрим, освіченим Г іншої віри
8. Учителем дракона Грицька із повісті-казки
Ю. Винничука був
А сам князь Б пустельник
В князівна Настасія Г таємний радник
князя Антось
9. Через дуель Вітьку з повісті В. Чемериса
А заарештували Б вигнали зі школи
В покарали батьки Г образила дівчина
10. Вітька з повісті В. Чемериса назвав Галю
«зміюкою лукавою», бо вона
А розповіла усім дівчатам, що він у неї закохався
Б запросила на побачення ще й Петра
В відверто посміялася з хлопця
Г підкупила його секунданта Федька халвою
11. Маленький, товстий, флегматичний,
смаглявий. Так описує В. Чемерис у повісті «Вітька + Галя, або Повість про
перше кохання»
А Вітьку Б Левонтія
В Федька Г Петра
12. Кінь Шептало з оповідання В.
Дрозда пишався
А своєю силою, красою, незвичайністю
Б тим, що він був чемпіоном з бігу
В своїми предками — цирковими кіньми
Г тим, що його любив конюх і
підгодовував смачненьким
Достатній
рівень
Правильна відповідь на кожне питання – 1 б.
13. Укажіть
героя твору, який весь час хотів допомогти другові у сердечних справах.
14. Установіть відповідність між
героєм твору В.Чемериса «Вітька+Галя…» та його вчинком:
1. Юрко Гречаний |
А Налітав із Сагайдачним на
Кафу громити яничар |
2. Вітька Горобець |
Б Перед сном вживав молоко з
хлібом |
3. Галя Козачок |
В Бідкалася через те, що зникла
його гітара |
4. Сестра Федька |
Г У свисті могла заткнути за
пояс будь-якого чаплівського хлопця |
|
Д Погоджується бути секундантом
П.Білого, бо винен йому 15 коп. |
15.
Установіть відповідність між героєм твору Ю.Винничука «Місце для дракона» та
його реплікою:
1.
Пустельник |
А
«Бій з драконом – святе діло. Тут народ валом повалить. Проти цього лицарі не
встоять». |
2.
Настасія |
Б «Та
кожен колишній вояк уже так в господарство заліз, що тою мізерією його не
спокусиш» |
3.
Грицько |
В «А
хочете, аби я це зробив?.. Пізно! Я вже вріс в оцю землю й мушу вмерти на ній
і за неї!» |
4.
воєвода |
Г
«Кому вдалося хоч промінчик світла уздріти, смерть йому в тисячу разів
страшніша». |
5.
Князь |
|
Високий рівень
Правильна відповідь – 3 б.
16. Виконайте одне із
завдань.
А Напишіть твір-роздум «Значення культури
спілкування, перших почуттів підлітків у подальшій долі, в утвердженні себе як
особистості в соціумі».
Б Придумайте інше закінчення історії дракона
Грицька за умови, що він завчасно полетів із Люботина в інші краї.
В Напишіть
невеликий твір «Актуальність твору Ю. Винничука «Місце для дракона» для
сьогодення».
Г Уявіть зустріч
друзів із повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»
через десять років та опишіть її. Пофантазуйте, не виходячи з логіки
характерів, яким вони можуть стати.
Немає коментарів:
Дописати коментар